Több gyermek kórházba került, miután egy miskolci gyógyszerész egy adag kúp készítése közben valószínűsíthetően felcserélt két hatóanyagot – közölte az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) szerdán az MTI-vel.
 
Azt írták, hogy egy bejelentést követően laboratóriumi vizsgálatot végeztek, ennek során vonták le a fenti következtetést. Foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés gyanúja miatt megkeresték a rendőrséget.
 
A vizsgálat jelenleg is tart, az ellenőrzés lezárultáig az OGYÉI felfüggesztette a patika működési engedélyét.
 
Az intézetnek tett bejelentés arról szólt, hogy egy gyógyszer nem várt, minőségi hibára utaló tüneteket okozott. A laborvizsgálatok és az adatok elemzése alapján az országos tisztifőgyógyszerész azonnal intézkedett, egyebek mellett visszakérette az összes érintett betegtől és a patikából az elkészített, de még fel nem használt gyógyszereket. A kúp olyan tüneteket okozott, amelyek miatt több gyermek kórházi ellátásra szorult.