A félévzárás mindig kiemelt lehetőséget ad, hogy a családok közösen értékelhessék az iskolára vonatkozó céljaikat, és ennek megfelelően azt is átgondolják, mire van még szükségük a gyermeküknek ahhoz, hogy az év végéig még jobban meg tudják azokat valósítani. Egy dolog elengedhetetlen a kicsiknek: megfelelő motiváció a fejlődéshez, ebben pedig a szülők és a pedagógusok egyaránt segíteni tudnak.
 
Január 22-én lezárult az általános iskolákban a 2015/16-os tanév első féléve, így január 29-ig az előzetes adatok szerint mintegy 745 ezer általános iskolás tanuló kapta meg a félévi bizonyítványát. A pedagógusok mellett a szülőknek is nagy szerepe van abban, hogy a szép bizonyítványt hazahozó gyerekeket megfelelő jutalmazással további eredményességre ösztönözzék, míg azokat a diákokat, akik eredményük miatt esetleg csalódottak, segítsék a javításhoz szükséges motiváció megtalálásában.
 
„A félévi jegy sok gyereknek jelent valódi stressz-forrást, főként a 7. osztályosoknál, akik jól tudják, hogy a 7. év végi jegyük már beleszámít a középiskolai felvételijükbe. Pedagógusként ezért nagyon fontos, hogy év közben is folyamatosan visszajelzést adjunk a gyerekeknek a teljesítményükről, hogy tudják, mennyi tanulás milyen érdemjegyre lesz elég a részükről. Az elsősök még nem kapnak jegyet a félévi bizonyítványban, csak írásos értékelést, így ők teljesebb képet kapnak arról, hogy hogyan értékelték tanáraik a teljesítményüket. Ezt a tendenciát viszont érdemes megtartani a pedagógusoknak a későbbiek során is, és nyílt szóbeli visszajelzést adni a gyerekeknek, hogy tudják, hol állnak a tudásanyagban, és miben kell még fejlődniük, hogy jobb jegyet érdemeljenek. A dicséretnek nagy szerepe van a gyerekek motiválásában, nem csak a hiányosságokról kell szót ejteni, hanem arról is, sőt, arról igazán, hogy miben teljesítettek önmagukhoz mérten kiemelkedően” – mondta Sánta Katalin, a K&H Vigyázz, Kész, Pénz! pénzügyi vetélkedő tanári tanácsadója.